درد زانو" در این هوا بیشتر می‌شود

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::یکی از عوامل تأثیرگذار در زانو درد اشکالات ساختاری است که بعضی از آنها شاید در سنین کودکی قابل پیشگیری باشد.

سید مرتضی کاظمی دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: عوامل مؤثر در ایجاد زانو درد در جوانان دو گروه است گروهی از اشکالات ساختاری و محوری نشأت می‌گیرند و گروه دیگر از چگونگی رفتار با زانو. وقتی محور زانو به صورت پرانتزی یا x باشد و یا در اندام تحتانی چرخش ایجاد شود در این صورت اشکال ساختاری است.
 
وی افزود: اشکالات ساختاری حتماً باید بررسی شوند و بعضی از آنها شاید در سنین کودکی قابل پیشگیری باشد.
 
کاظمی تصریح کرد: گاهی در اثر فعالیت بیش‌ از حد جوانان "تاندون عضله" چهار سر از روبه‌روی استخوان ساق کشیده شده و برجسته می‌شود و قوزی در جلوی زانو ایجاد می‌کند که یکی از عوامل درد زانو در نوجوانان است به این بیماری "اسکوت شکتر" می‌‌گویند که با محدود کردن فعالیت ورزشی درمان می‌شود.
 
وی اظهار داشت: کسانی که بیماری‌های روماتولوژیک دارند یا دچار بیماری روماتیسم هستند در هوای سرد درد زانوی آنها بیشتر می‌شود.
 
این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که زانو درد دارند در ابتدا باید علت درد را برطرف نمایند اگر علت ساختاری است به متخصص ارتوپد مراجعه کند و متخصص مربوطه ارزیابی نماید که آیا لازم است استخوان را بشکند و محورش را صاف نماید یا به بیمار کفش خاصی را توصیه کند تا فشار زیادی به زانوهای شخص وارد نشود. اگر علت درد رفتاری باشد فرد با مراجعه به پزشک متخصص ارتوپد در جریان راهکارهای پیشنهادی قرار بگیرد.

این صفحه را به اشتراک بگذارید